Přeskočit na obsah
logo Ostrava

Reminiscence

Datum publikování: 09.07.2021

V rámci reminiscenční terapie klienti DZR vzpomínali na ceny, kvalitu a chutě potravin, jaké byly fronty na banány, toaletní papír a podobně.

Poté, co klienti viděli i plastový obal na mléko, ihned si vzpomněli na džbánky, do kterých se mléko vždy umístilo, aby se zabránilo vylití z měkkého obalu.

Společná řeč přišla i na proslulou paštiku Májka, o které klienti doslova básnili, že chuť v minulosti byla naprosto odlišná a nikdy nezapomenou na vůni právě otevřené poctivé konzervy Májka.

Pánové si pochvalovali dnešní výběr vod po holení, jelikož v době jejich mládí byla dostupná asi ta nejznámější voda po holení – Pitralon, na kterou nelibě vzpomínaly i dámy, kterým na mužích vůbec nevoněla.

K dispozici bylo i několik letáků z různých supermarketů, u kterých klienti srovnávali ceny tehdy a dnes a vzpomínali tak za jakou částku dané potraviny či nápoje kupovali ve svém mládí – velký cenový rozdíl je především u základních potravin jako je mléko, chléb, vejce či máslo.

I přes veškeré rozdíly se klienti shodli na tom, že i dnešní doba má své výhody, hlavně, co se týče rozmanitosti a širokého výběru potravin.